شنبه 11 مرداد تاکید بر شتاب‌بخشی به ساخت ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز  
   
  معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز، بر شتاب‌بخشی به ساخت این ورزشگاه و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه به نقل از پایگاه خبری ایرنا ؛ استاندار فارس در ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح گفت: تاکنون برای این پروژه ملی که مصوبه سفر مقام معظم رهبری به شیراز است، ۲ هزار میلیارد ریال هزینه و برای تکمیل آن نیز ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد و تامین شده است.
عنایت الله رحیمی افزود: ورزشگاه بخش خشت از توابع شهرستان کازرون و همچنین استخر سرپوشیده استهبان از دیگر پروژه‌های ملی استان فارس است که زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در حال ساخت است و مقرر شد تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسند.

سالن ۶ هزار نفره شیراز از مصوبات سفر سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب به استان فارس است که در بزرگراه حسینی الهاشمی در غرب شیراز درحال ساخت است.
این سالن قرار بود سال ۹۱ به بهره برداری برسد اما تا سال ۹۴ این پروژه تعطیل شد. در چهار سال گذشته، عملیات ساخت این سالن ورزشی از سر گرفته شد و هم اینک بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پنجم مردادماه‌ جاری در این باره اعلام کرد: سالن ۶ هزار نفری حسینی الهاشمی شیراز پیشرفت خوبی دارد و برای تکمیل این پروژه ملی ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
حسن کریمی افزود: این پروژه نسبت به دیگر سالن ها و اماکن ورزشی در کشور سرعت قابل ملاحظه ای داشته است و با توجه به حساسیتی که وزیر ورزش و جوانان نسبت به این پروژه که مصوبه سفر مقام معظم رهبری است، دارد تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.
همچنین سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به تلاش ها برای تامین زیرساخت های تاسیساتی از جمله آب و برق و گاز این مجموعه‌های ورزشی گفت: مقرر شده است که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی این تاسیسات را تکمیل کند.
عباس حاجی زاده ادامه داد: برای تکمیل این پروژه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی باید پیمانکار جدید را مشخص و سپس کار تکمیل را آغاز کند.