شنبه 16 تیر برگزاری دومین گردهمایی رؤسا و دبیران کل پیشین کمیته ملی المپیک با مسئولان ورزش کشور  
   
  دومین گردهمایی رؤسا و دبیران کل پیشین کمیته ملی المپیک با مسئولان وزارت ورزش کشور با دعوت رئیس کمیته ملی المپیک و حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان ایشان برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس کمیته ملی المپیک که میزبانی این مراسم را بر عهده داشت، گفت: ما اعتقاد داریم که هر درختی برای سبز بودن باید به ریشه‌هایش رجوع کند و ریشه‌های کمیته ملی المپیک شما عزیزان هستید. حضور شما در کنار ما پیام اخلاقی ویژه‌ای دارد و آن اینکه ما برای خدمات و تلاش‌های تک تک شما عزیزان ارزش قائلیم.

صالحی امیری با تأکید بر اینکه اولویت سیاست مدیریتی ما بر محور ایجاد آرامش، انسجام و همدلی در جامعه ورزشی و توسعه ورزش قهرمانی می‌باشد، ادامه داد: مجموعه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی در یک فرایند تعاملی با وحدت و انسجام در جهت دستیابی به اهداف توسعه ورزش قهرمانی، حداکثر تلاش و همگرایی را در عمل دنبال می‌کنند.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دکتر صالحی امیری با رویکردی تعاملی وارد کمیته ملی المپیک شد و توانست تلاش‌های مدیران قبلی را سامان و استمرار بخشیده و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها را در دستور کار قرار دهد. حضور ایشان باعث ایجاد تعامل، وحدت، اخوت و همدلی در کلیه بخش‌ها شده و حضور این جمع در کنار هم حاصل نگاه تعاملی ایشان است. این در حالی است که رویکرد وزارت ورزش نیز از ابتدا ایجاد آرامش و دوری از هرگونه حاشیه و التهاب بوده است. نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایجاد فضای برابری در تمامی ارکان ورزش است تا زمینه توسعه ورزش فراهم گردد.

در ادامه این نشست که با حضور دکتر داورزنی معاون وزارت ورزش، خانم دکتر محمدیان معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش، خانم دکتر طاهریان نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر سجادی سرپرست کاروان اعزامی به جاکارتا، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر رحیمی معاون کاروان اعزامی، دکتر کیکاووس سعیدی خزانه‌دار کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارا المپیک، جمعی از رؤسا، دبیران و خزانه‌داران پیشین کمیته ملی المپیک (بهرام افشارزاده، مهندس کیومرث هاشمی، مهندس علی‌آبادی، دکتر مهدی کرباسیان، مهندس کفاشیان، امیر حسینی و دکتر حسن غفوری‌فرد)، تعدادی از اعضای هیأت اجرایی (مجید کیهانی، علیرضا رحیمی، علی دادگر، مجید شایسته، عبدی افتخاری، و هادی ساعی) و مهندس کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد، حاضران نقطه نظرات خود را پیرامون توسعه ورزش قهرمانی و همچنین نحوهٔ کسب آمادگی‌های لازم برای رویدادهای ورزشی جاکارتا و آرژانتین بیان کردند که مورد توجه جمع واقع گردید.

گفتنی است این برنامه دومین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی بزرگان ورزش کشور بود که سه‌شنبه شب در کمیته ملی المپیک برگزار گردید.