دو شنبه 23 اردیبهشت بررسی اقدامات فرهنگی در مجموعه های ورزشی  
   
  معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در بحث فرهنگ سازی باید نهادهای فرهنگی مربوطه ورود کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه، نشست بررسی اقدامات فرهنگی در مجموعه های ورزشی یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور مهندس کریمی مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، سردار آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور و اسبقیان رییس بسیج وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس کریمی به ارائه گزارشی پیرامون اقدامات فرهنگی صورت گرفته طی یک سال اخیر در مجموعه های ورزشی تابعه این شرکت پرداخت و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون، توانستیم فضای مجموعه ها را به سمت امور معنوی و مذهبی سوق داده تا سبب شود نسبت هنجارها به ناهنجارها در این مجموعه ها افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم مذهبی از جمله دهه اول محرم و افطاری ماه مبارک رمضان افزود: برنامه های فرهنگی مختلفی برای گرامیداشت اعیاد و سوگواری شهادت ها از جمله در ماه های شعبان، رمضان و محرم ترتیب دادیم. همچنین با برنامه های غیرقانونی و ناهنجاری ها نیز برخوردهای لازم صورت گرفت.

در ادامه هر یک از حاضرین، نظرات خود را در این خصوص ابراز داشتند. سپس دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تشکر از تلاش های فرهنگی صورت گرفته در مجموعه های ورزشی در یک سال اخیر گفت: در بحث فرهنگ سازی یعنی آموزشی که منجر به تغییر رفتار شود باید نهادهای فرهنگی مربوطه ورود کنند.

در خاتمه مقرر گردید کمیته فرهنگی، رفاهی و ورزشی شرکت توسعه برای ارائه کارشناسی برنامه های فرهنگی به خصوص مسائل حجاب و عفاف در مجموعه های ورزشی به خصوص مجموعه ورزشی انقلاب، از ظرفیت کارشناسان و نخبگان بیرونی از جمله اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه فرهنگ جهت کارهای علمی و عملی استفاده نماید.

گفتنی است در این جلسه که به مدت دو ساعت در دفتر مدیرعامل شرکت توسعه برگزار شد، فتح الهی، حسینی، جلاییان، تاجیک، لاله، همدانی، دوستی و رهگذر از معاونین و مدیران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز حضور داشتند.