jپنج شنبه 06 اردیبهشت 1403
سه شنبه 31 اردیبهشت
ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری سلماس افتتاح شد

ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری سلماس افتتاح شد

با حضور وزیر ورزش و جوانان، ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری سلماس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان عصر امروز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان آذربایجان غربی، ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری سلماس را افتتاح کرد.

این ورزشگاه که در سال ۸۸ کلنگ زنی شده بود در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار است و شامل زمین فوتبال استاندارد با چمن مصنوعی، پیست دو میدانی استاندارد خاک آجری، پارکینگ خودرو، ساختمان اداری و ۲ سالن بدنسازی توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور احداث شده و برای احداث آن حدود ۴۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر ورزش و جوانان در آئین بهره برداری از این طرح ورزشی با اشاره به اینکه ۳۵ طرح نیمه تمام ورزشی در آذربایجان غربی وجود دارد افزود: این طرح‌ها با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد. استادیوم ۱۵ هزار نفری شهرستان ارومیه نیز که قرار بود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: گنجایش این ورزشگاه در ابتدا پنج هزار نفری تعریف شده بود که با اقدامات ویژه انجام شده به ۶ هزار نفر افزایش یافت تا زمینه حضور بیشتر جوانان در مسابقات ورزشی فراهم شود. وی با بیان اینکه با توجه ویژه دولت تدبیر و امید، ۵۷۰ میلیارد ریال برای ساخت این طرح در شهرستان سلماس هزینه شده است گفت: این شهرستان تا پیش از افتتاح این طرح صاحب یک ورزشگاه یکهزار نفری بود. با افتتاح این ورزشگاه در ورودی شهر از مسیر خوی، نیاز این شهرستان به استادیوم ورزشی مناسب تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت ورزشگاه ۶ هزار نفری سلماس تا پیش از دولت تدبیر و امید، راکد بود و با اهتمام ویژه دولت عملیات اجرایی آن تداوم یافت و امروز به بهره برداری رسید افزود: ساخت این استادیوم ورزشی سال ۱۳۸۸ در ۱۰ هزار مترمربع آغاز و سپس دچار رکود شده بود اما تکمیل آن پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در اولویت قرار گرفت.

ورزشگاه ۶ هزار نفری سلماس شامل زمین چمن مصنوعی، پیست دو و میدانی، سیستم روشنایی برای بازی‌های شبانه، سالن بدنسازی، سونا، رختکن و پارکینگ است. با افتتاح استادیوم ۶ هزار نفری شهرستان سلماس، مساحت فضاهای روباز ورزشی در سلماس از ۲۹ هزار مترمربع به ۳۴ هزار متر مربع افزایش یافت.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این ورزشگاه، برانوش نیک‌بین مشاور وزیر ورزش و جوانان مدیرکل حوزه وزارتی ورزش و جوانان، شهروز برزگر کلشانی نماینده سلماس در مجلس، چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌ غربی، رحمتی معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه، امینی مدیر فنی منطقه و مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز حضور داشتند.



تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش
مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
021 - 2307 92 22
©2018 Tanavar, All Right Reserved