jپنج شنبه 09 فروردین 1403
یک شنبه 18 آبان
مهندس کریمی: بازسازی دیزین طبق استانداردها است
از اسفند گذشته پولی از سرخابی‌ها نگرفتیم

مهندس کریمی: بازسازی دیزین طبق استانداردها است


🔻مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: از اسفند ماه سال گذشته اجاره‌ای از استقلال و پرسپولیس برای میزبانی در آزادی دریافت نکرده‌ایم.
🔻به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از پیست اسکی دیزین اظهار داشت: پیست دیزین یکی از پیست‌های، زیبا، با کیفیت و کم نظیر بوده و حدود 50 سال از عمر آن می‌گذرد. دستگاه‌ها از رده خارج شده و با استانداردهای جهانی فاصله گرفته‌اند، اما ما به دلیل مشکلات مالی و بحث تحریم‌ها نتوانستیم  در سال‌های اخیر تعویض و نوسازی تجهیزات را داشته باشیم و بیشتر در حد تعمیر و مرمت بوده است.
🔻وی ادامه داد: طبق مجوزها، پیست دیزین و شمشک در لیست واگذاری به بخش خصوصی است. برای اولین بار به صورت 3 ساله به بخشی واگذار شده که مدیریت خوب ورزشی و توانمندی دارد. در بازدید امروز مشاهده کردم که بازسازی ها طبق استانداردها است. یک اتفاق خوب دیگری هم که در اسکی اتفاق این بود که با حمایت وزیر اقتصاد و پیگیری سلطانی فر، می توانیم دیزین را برای چندین سال به بخش خصوصی واگذار کنیم که بتوانند سرمایه گذاری کنند. تا سال گذشته نمی‌توانستیم بیش از یک سال واگذاری داشته باشیم.

* می‌خواهیم پیست دیزین 4 فصل شود

🔻مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: امیدواریم امسال هم برف خوبی بیاید و مردم بتوانند استفاده کنند. در سال‌های گذشته با اولین برف دیزین باز می‌شد و اردیبهشت ماه هم بسته می‌شد، اما تلاش ما این است که این پیست 4 فصل شود. برای تابستان هم برنامه خواهیم داشت.

* باید جاده کم خطری در دیزین داشته باشیم

🔻کریمی در مورد امنیت جاده و دستگاه‌ها عنوان کرد: جاده فعلا فقط دسترسی به دیزین دارد و با همکاری اداره راه باید سیستم ایمنی را خودمان راه اندازی کنیم.باید با کمک همدیگر جاده کم خطری را داشته باشیم. هم سال گذشته و هم امسال اگر اطمینان به سالم بودن تله کابین و تله سیژها نداشته باشیم، اصلا راه اندازی نمی‌کنیم. حتما ایمن سازی و استانداردسازی می‌کنیم و اگر احساس کنیم که خطری ندارد، راه اندازی می‌کنیم. سال گذشته، سال بدون خطری را پشت سرگذاشتیم و امسال تمهیدات بیشتری اندیشیده شده است.

* برای استفاده از اماکن ورزشی تابع ستاد کرونا هستیم
بازسازی دیزین هفته بعد تمام می‌شود

🔻وی در خصوص شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل ها در پیست‌ها گفت: در کل مجموعه‌ها از جمله پیست‌ها تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم و هر تصمیمی آنها بگیرند، اجرا می‌کنیم. حتما پروتکل‌هایی را در نظر می‌گیریم که آنها نگران نباشند و اجازه دهند که مردم ازمجموعه استفاده کنند. مردم هم باید خودشان رعایت کنند تا با تعطیلی روبرو نشویم.
🔻مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این سوال که بازسازی چه زمانی به پایان می‌رسید، گفت: اگر برف امروز دو، سه روز دیرتر می‌آید، همین هفته کل بازسازی تله کابین‌ها و تله سیژها به پایان می‌رسید. فکر می‌کنم حداکثر تا هفته آینده بازسازی‌ها انجام شود.

* تاکید وزارت برای بالا نرفتن قیمت در پیست‌های اسکی است

🔻کریمی در خصوص هزینه‌ها برای  استفاده  از پیست‌ها عنوان کرد: در مورد ورزش حرفه‌ای و قهرمانان ملی، خدمات رایگان است، اما در مورد قیمت گذاری اصلا ما کاره‌ای نیستیم و اداره کل ورزش استان‌ها خودشان این کار را انجام می‌دهند. هر قیمتی را تعیین کنند، برای ما هم لازم الاجرا است، اما تاکید وزارت ورزش و ما این است که قیمت‌ها بالا نرود تا همه اقشار بتوانند، استفاده کنند.

* از اسفند گذشته پولی از سرخابی‌ها دریافت نکردیم

🔻وی در خصوص میزبانی سرخابی ها در ورزشگاه آزادی و اجاره ورزشگاه آزادی گفت: استقلال و پرسپولیس هر دو زیر مجموعه وزارت ورزش و جزو خانواده خودمان هستند و وظیفه داریم که آنها را کمک کنیم. از نیم فصل گذشته که بحث کرونا مطرح شد، هیچ دریافتی از آنها نداشتیم و این همکاری و همیاری ادامه خواهد داشت، اما طبق مصوبه برای هر بازی باید 150 میلیون تومان به ما پرداخت می‌کردند که از اسفند ماه سال گذشته یک ریال هم نگرفته‌ایم.

* شیرودی تجاری‌سازی  نمی‌شود/ تغییرات در این ورزشگاه خیلی جزئی است

🔻مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص وضعیت ورزشگاه شهید شیرودی اظهار داشت: شیرودی یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های کشور است و خاطرات زیادی از این مجموعه داریم. اصلا طرحی برای تجاری سازی آنجا نداریم. یک طرحی در گذشته بود که قسمتی از مجموعه را تجاری کنند تا به بازسازی کمک شود که آن طرح به کلی لغو شد و اجرا نمی‌شود. به دلیل بار ترافیکی آنجا بیشتر ورزش‌های سالنی دنبال می‌شود و ما تصمیم داریم یک موزه‌ای را بنا کنیم که همین خاطرات حفظ شود. تغییرات بسیار جزئی خواهد بود
و اصلا نمی خواهیم خاطرات این مجموعه را از حافظه مردم پاک کنیم.



تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش
مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
021 - 2307 92 22
©2018 Tanavar, All Right Reserved